Skip to content
+31 (0)6 30 07 18 59
Commediant-logo-sticky-2x
  • Home
  • Over Ons
    • Wie Zijn We
    • Werkwijze
    • Samenwerken
  • Diensten
    • WordPress Websites
    • Webshop / e-Commerce
    • Web design vragenlijst
    • SEO
    • Adwords Campagnes
    • Social Media Marketing
    • Grafische Vormgeving & Print Design
    • Training Conceptontwikkeling
  • Blog
  • Portfolio
    • Overzicht Websites
    • Overzicht Grafisch Ontwerp
×
  • Home
  • Over Ons
    • Wie Zijn We
    • Werkwijze
    • Samenwerken
  • Diensten
    • WordPress Websites
    • Webshop / e-Commerce
    • Web design vragenlijst
    • SEO
    • Adwords Campagnes
    • Social Media Marketing
    • Grafische Vormgeving & Print Design
    • Training Conceptontwikkeling
  • Blog
  • Portfolio
    • Overzicht Websites
    • Overzicht Grafisch Ontwerp
Commediant-logo-sticky-2x
MENUMENU
  • Home
  • Over Ons
        • CONTACT

          +31 (0)6 30 07 18 59

          Regenwulp 9, 4822RJ Breda, Nederland

          info@commediant.nl

        • MEER OVER ONS

        • Wie Zijn We
        • Werkwijze
        • Samenwerken
        • OVER ONS

          Vanuit Breda ontwerpen en bouwen wij de mooiste websites, helpen wij jou met al jouw online marketing vraagstukken en/of dragen wij zorg voor al jouw grafische vormgeving wensen en dit tegen uiterst scherpe tarieven.

  • Diensten
        • Webdesign

        • WordPress Websites
        • Webshop / e-Commerce
        • Web design vragenlijst
        • Online Marketing

        • SEO
        • Adwords Campagnes
        • Social Media Marketing
        • Grafische en Andere Diensten

        • Grafische Vormgeving & Print Design
        • Training Conceptontwikkeling
        • Neem Contact Op

          Wij vertellen je graag meer over wat wij doen en hoe wij jou het beste kunnen helpen. Neem gerust even contact met ons op.

        • Kant -en Klare Websites

  • Blog
  • Portfolio
        • Laatst Opgeleverd

        • Websites

        • Overzicht Websites
        • Grafische Vormgeving

        • Overzicht Grafisch Ontwerp

WIJ BOUWEN WEBSITES

Webdesign vragenlijst.

Vul deze vragenlijst in en stuur hem op, of neem hem mee naar onze eerste afspraak!

[wpseo_breadcrumb]

Waarom wil je een website?

Voordat je een website gaat bouwen is het goed om na te denken over waarom je een site nodig hebt, wie je doelgroep is en wat je verwachtingen zijn. Deze huiswerk vragenlijst helpt je hierbij en zorgt ervoor dat ik helemaal begrijp wat jij nodig hebt.

Step 1 of 7

14%
  • Algemene informatie

    Vul hier de algemene bedrijfsinformatie in
  • Het algemene email adres hier invullen
  • Het algemene telefoonnummer hier invullen
  • Vul hier alle andere relevante informatie in.
  • Contactpersoon

    Vul hier de gegevens van de contactpersoon is. Meestal de gegevens van diegene die het formulier invult.
  • Telefoonnummer contactpersoon
  • Mobiel nummer contactpersoon
Bewaar en vul later verder in
  • Doel en inhoud van de website

  • Leg in ongeveer 5 regels uit wat jij of je bedrijf precies doet.
  • Wat maakt jouw bedrijf uniek? Denk bijvoorbeeld aan wat jouw klanten over je zeggen, waarom werken ze graag met je samen?
    Toon voorbeelden...
    Enkele voorbeelden van USP (unique selling points) en/of UBR (unique buying reasons)
    • Kwaliteit: de beste kwaliteit (Triniton beeldscherm van Sony)
    • Service: extra service en ondersteuning (autopechhulp aan huis van ANWB)
    • Levertijd: 24-uur levering, ook in het weekend
    • Assortiment: breedte en diepte van het assortiment (Albert Heijn XL)
    • Specialiteit: één product, één voordeel (Footlocker met sportschoenen)
    • Geschiedenis: ontstaan, afkomst, leeftijd of ervaring (Sotheby sinds 1744)
    • Innovatie: steeds beter en nieuwer (1, 2 en 3 mesjessysteem van Gillete)
    • Productiewijze: in proces, techniek of middelen (ambachtelijk gebrouwen bier)
    • Design: vernieuwend in vormgeving, verpakking en uitstraling (Senseo, iPhone)
    • Tariefstelling: de goedkoopste zijn zoals de Hema, of de duurste zoals Rolex.
    • Sociale beïnvloeding (sociaal bewijs): “Tandpasta, aanbevolen door tandartsen”
    • Leiderschap: leider in categorie, verkoop, techniek of prestatie (Coca Cola met The Real Thing).
  • Toon voorbeelden...
    • Ik wil de uitstraling van mijn merk versterken.
    • Ik wil producten verkopen.
    • Ik wil vacatures tonen.
    • Ik wil mijn bezoekers informeren over mijn diensten.
Bewaar en vul later verder in
  • Publiek van de website

  • Wees zo specifiek mogelijk.
    10 vragen om je te helpen je doelgroep te bepalen...
    1. Is jouw product of dienst geschikter voor zakelijke klanten, of voor consumenten?
    2. Richt je je op lokale klanten, regionale klanten, landelijke klanten, of internationale klanten?
    3. Is je product meer iets voor mannen of vrouwen?
    4. Leeftijd: welke leeftijdscategorie past bij jouw product? Tieners, dertigers, senioren, kleine kinderen (dus hun ouders)?
    5. Inkomen: past jouw product bij mensen met een laag, gemiddeld of hoog inkomen?
    6. Wat voor type mensen zijn het?
    7. Waar werken je potentiële klanten?
    8. Waar winkelen je potentiële klanten?
    9. Wat is hun opleidingsniveau?
    10. Wat is de gezinssamenstelling van je potentiële klanten?
    Voor het bepalen van een zakelijke doelgroep
    1. Voor welke industrieën of branches is jouw product vooral geschikt?
    2. Waar zitten je zakelijke klanten, geografisch gezien?
    3. Wat zijn hun belangrijkste of meest kritieke bedrijfsprocessen?
    4. Wat zijn de bedrijfsprocessen van je klanten waaraan jouw product of dienst bijdraagt?
    5. Wat voor grootte hebben jouw klanten (# werknemers, omzet, oppervlakte)?
    6. Wat is hun managementstructuur (eenmanszaken, familiebedrijven, top 100 bedrijven in Nederland, internationaal)?
    7. Op welke markt richten jouw klanten zich op hun beurt (consument, zakelijk, internationaal)?
    8. Wie doet de inkoop bij dit soort bedrijven, en hoe?
  • b.v. frustraties t.a.v. je huidige website, algemene frustraties in de sector (concurrenten). Hoe kan jij ze helpen op jouw website met de vragen die ze hebben? Wat verwachten zij qua informatie te vinden op je site?
  • Moeten je bezoekers bijvoorbeeld je bellen, e-mailen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief of een offerte aanvragen? Wat is je primaire CTA?
Bewaar en vul later verder in
  • DESIGN: hoe ziet je ideale website eruit?

  • Bijvoorbeeld websites van concurrenten of collega’s. Eventueel met toelichting waarom zij anders zijn, wat je er wel en niet goed aan vindt. Focus niet alleen op het visuele ontwerp, maar kijk ook naar de informatiestructuur, navigatie, call2action, ...
  • Bijvoorbeeld websites met een goed design, heldere structuur, leuke teksten of gaaf logo en beschrijf wat je er wel en niet goed aan vindt. Mogen websites zijn die niet sector gebonden zijn. Hiermee proberen wij je smaak beter te leren kennen. Tip: Kijk ook even op Pinterest
    Heb je al een logo? Bezorg ons jouw logo en eventueel ondersteunende materialen zoals folders, brochures, prijslijsten zodat wij een idee krijgen van de huisstijl.
Bewaar en vul later verder in
  • Website inhoud en fucties

    Aan de slag met het bouwen! Misschien heb je nog geen idee wat je precies nodig hebt, maar hieronder kun je alvast invullen wat je denkt dat nodig is. Door hier nu al goed over na te denken wordt de bouw straks makkelijker en kunnen wij de omvang van de website en de prijs beter inschatten. Dit is alleen een indicatie, gedurende het hele proces denk ik natuurlijk met je mee over hoe we je site het beste in kunnen richten.
  • bv: webdesign, online marketing, seo optimalisatie, grafisch ontwerp...
    Een detailpagina is een pagina waarop 1 dienst in detail wordt toegelicht. Het is de pagina waarop de bezoeker de info vindt die hij nodig heeft. Een overzichtspagina toont alle diensten op 1 pagina en kan een goede keuze zijn als de diensten niet uitgebreid moeten worden toegelicht
  • bij benadering
    Een detailpagina is een pagina waarop 1 product in detail wordt toegelicht. Het is de pagina waarop de bezoeker de info vindt die hij nodig heeft. Een overzichtspagina toont alle producten op 1 pagina en kan een goede keuze zijn als de producten niet uitgebreid moeten worden toegelicht
  • Welke andere pagina's wil je op de website?
  • Welke talen wil je op de website?
  • Beschrijf de functionaliteit die je wil op de website?
  • Beschrijf waarmee we jou nog kunnen helpen?
  • Beschrijf welke andere elementen je al klaar hebt liggen die ons helpen met het bouwen van de website?
    Als je met je website gevonden wilt worden moet je nadenken over SEO (zoekmachine optimalisatie). Wil je daar extra aandacht aan besteden?
    Als je met je website gevonden wilt worden moet je nadenken over SEO (zoekmachine optimalisatie). Wil je daar extra aandacht aan besteden?
Bewaar en vul later verder in
  • DOMEINEN, HOSTING EN ONDERHOUD

    Voor een website heb je op zijn minst een domeinnaam en hosting nodig, wij kunnen je hiermee helpen. Een website is nooit af. Het bijhouden van de inhoud van je website, maar ook het updaten van de software is belangrijk om beveiligingsproblemen en -crashes te voorkomen.
  • geef een lijst van email adressen die je wilt overzetten of creëren.
    Technisch onderhoud omvat (jaarlijkse) licentiekosten software, software updates, backups, beveiligings updates. De prijs van het technische onderhoudscontract is goedkoper dan de jaarlijkse licentiekost van onze gebruikte software modules (zoals onze page-builder, seo software, premium framework) en is daarom bij ons verplicht.
  • Kan je inschatten hoeveel blog/nieuws artikelen je wilt publiceren per maand? Hoeveel social media posts / campagnes er per maand moeten worden gepost? Zoveel mogelijk relevante informatie laat ons toe je een scherpe offerte te bezorgen.
Bewaar en vul later verder in
  • Praktische zaken

  • Denk ook aan de tijd die je zelf nodig hebt om materialen te verzamelen, te brainstormen, teksten te schrijven en feedback te geven op het design.
  • Het is goed om vooraf te weten wat je wilt/kunt besteden aan een website. Als het budget een beperkende factor is, kunnen we samen bepalen hoe we de tijd het meest efficiënt kunnen besteden voor het grootste effect.
  • Beschrijf wanneer de website voor jou een succes is.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Bewaar en vul later verder in

Contacteer Ons

+31 (0)6 30 07 18 59

Regenwulp 9, 4822RJ Breda, Nederland

info@commediant.nl

Diensten

  • WordPress Websites
  • Webshop
  • SEO
  • Social Media Marketing
  • Adwords Campagnes
  • Grafische Vormgeving

Over Ons

Vanuit Breda ontwerpen en bouwen wij de mooiste websites en communicatiemiddelen. Meer weten over onze visie, aanpak of diensten. Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak.

© Copyright 2023 Commediant. Het Beste Internetbureau uit Breda.

KVK - 53259076 | BTW - NL612409788B01 | BANK - NL78 SNSB 0866 1620 97 | ALGEMENE VOORWAARDEN | VERWERKERSOVEREENKOMST | PRIVACY POLICY

Scroll to Top