WORDT BETER GEVONDEN
SEO: Zoekmachine Optimalisatie.
Vrij vertaald betekent Search Engine Optimization (SEO), beter vindbaar worden in zoekmachines met als doel meer relevante bezoekers naar jouw website te leiden zonder hiervoor per klik te betalen.
[wpseo_breadcrumb]
WEBSITE OPTIMALISATIE
Een goede online vindbaarheid is vandaag onmisbaar.
Wat heb je aan een mooie website als je niet gevonden wordt in de zoekresultaten van ondermeer Google en Bing. Commediant heeft een arsenaal aan kennis in huis om ervoor te zorgen dat ook jouw website hoog kan scoren. SEO of zoekmachine optimalisatie is een verzameling technieken die inspelen op de doelen die Google voor ogen heeft; namelijk de informatie op jouw website toegankelijk en vindbaar maken voor eenieder die er iets aan heeft.
Lange termijn resultaat
Door SEO goed in te zetten kom je hoger in Google. Het is echter niet even een trucje wat je toepast of een eenmalig iets. Google verandert zijn zoekalgoritme continu en de factoren die een rol spelen veranderen regelmatig.
Optimaliseren is dus een voortdurend proces. Daarnaast is het een proces wat tijd kost en wat zich op de lange termijn oplevert, een autoriteit wordt je niet van vandaag op morgen. Door vandaag aanpassingen door te voeren sta je morgen niet ineens een positie hoger. Daarnaast zit de concurrentie ook niet stil. Stilstand is achteruitgang. Het overgrote deel van Google’s zoekresultaten zijn organisch. Commediant zorgt ervoor dat je meer bezoekers, leads en klanten ontvangt via Google en andere zoekmachines.
De drie pijlers van SEO.
De wereld van SEO is erg multidiciplinair gaande van techniek tot strategische keuzes. Het is een traject waar best wat tijd en aandacht in geïnvesteerd moet worden. Om een succesvolle SEO-strategie te handhaven moeten allerlei factoren met elkaar samenwerken. De drie hoofdpijlers van SEO: Techniek, Content en Autoriteit.
01 SEO Techniek
Hoe een site technisch in elkaar steekt is tegenwoordig van groot belang en vormt de basis voor een goede SEO implementatie. Dit dient breder opgevat te worden dan hoe een website is onderverdeeld. Enkele belangrijke aspecten die van invloed zijn op de algoritmes van Google: Google moet in staat zijn om je webpagina’s in technisch opzicht te kunnen lezen en te begrijpen. Denk hierbij vooral aan een prettige en efficiente gebruikerservaring. Laden je pagina’s snel genoeg? Worden je pagina's goed weergegeven op mobiele apparaten? Bevatten je pagina's geen dode links vanuit de zoekmachine? Daarnaast zorgt SEO techniek ervoor dat de zoekmachinerobots alle belangrijke webpagina’s goed indexeert.
02 SEO Content
Content is koning; een veelgebruikt en oud gezegde in de SEO wereld en dit is nog steeds zo. Om hoog in Google te komen is één ding bijzonder belangrijk, het creëren van waardevolle content voor bezoekers. Dit klinkt ongetwijfeld als een cliché maar het gaat nog vaak genoeg fout. Leg de nadruk op kwaliteit boven kwantiteit, en zorg ervoor dat lezers waarderen wat jij geschreven hebt en hierdoor terugkomen. Wordt een autoriteit in jouw vakgebied! Als je denkt dat jouw onderneming dat niet nodig heeft, heb je het fout. Klanten en Google zijn constant op zoek naar de beste aanbieders.
03 SEO Autoriteit
Een website krijgt een meerwaarde wanneer andere bedrijven hiernaar verwijzen. Dit werkt net als mond tot mond reclame. Als iemand positief is over een product of dienst dan zal men dit meenemen in de keuze voor een product of dienst. Linkbuilding werkt net zo, wanneer veelbezochte websites verwijzen naar jouw website, dan wordt dit in zoekmachines gezien als een kwalitatief goede site met als resultaat een hogere positie in de zoekmachine.
COMMEDIANT SCOORT MET SEO
Commediant bouwt SEO vriendelijke websites.
Als jij jouw website door Commediant laat bouwen, dan kan je 100% vertrouwen dat de techniek en aanpak van onze websites gebouwd is om succesvol te scoren in zoekmachines als Google en Bing.
WordPress
Om eenvoudig content te plaatsen en te beheren gebruiken wij het Content Management Systeem (CMS) WordPress. Google houdt van websites die constant in beweging zijn. WordPress is veruit het meest SEO-vriendelijke CMS ter wereld.
Mobiele Weergave
Google verlegt de focus dan ook steeds meer van desktop naar mobiel. Onze websites zijn full responsive, zodat de layout van de website zich steeds dynamisch aanpast aan het scherm van het apparaat waar hij op bekeken wordt.
Technisch SEO
Technisch SEO verzamelt alle de technische aspecten van je website. Door deze te optimaliseren wordt jouw website beter vindbaar in zoekmachines.
Google Analytics
SEO succes wordt bepaald door het aantal gebruikers dat via zoekmachines de website bezoekt en zorgt voor het behalen van doelen. Om doelen te kunnen meten heb je website statistieken nodig. Google Analytics geeft je inzicht in het gedrag van je bezoekers.
Google Search Console
Hiermee kun je de aanwezigheid van je site in de zoekresultaten van Google bijhouden en onderhouden. Je krijgt inzicht in hoe Google je site ziet, zodat je de prestaties van je site in de zoekresultaten kunt verbeteren.
Snelheidsoptimalisatie
Door het gebruik van caching en geoptimaliseerde beelden en foto's reduceer je drastisch de laadtijd van je website, en als het op laadtijd en SEO aankomt, dan loont het enorm om je website zo snel mogelijk te maken.
SSL Certificaat
Naast een veilige versleutelde verbinding draagt een SSL-certificaat bij aan een betere vindbaarheid in Google. Google waardeert een website die voorzien is van een SSL-certificaat hoger.
Landingspagina Template
Een landingspagina is een pagina op je website die specifiek ingericht is voor bezoekers die binnenkomen (landen) op die pagina. De bezoeker kan landen op je pagina via een zoekopdracht of bijvoorbeeld een online of offline campagne die hem naar die specfieke pagina stuurt.

Een goed geoptimaliseerde website voor Google is van levensbelang.
Wij vertellen je graag meer over wat wij doen en hoe wij uit jouw website nog meer winst kunnen behalen. Dus bel gerust met +31(0)6-30071859 of stuur ons een bericht.
Tot binnenkort!